Сайт наразі оновлюється, а деякі сторінки ще знаходяться у розробці. Дякуємо за розуміння!
Назад
Впровадження ІР телефонії

Впровадження ІР телефонії

До того, як з'явилася IP телефонія, люди користувалися телеграфом та звичайними телефонами. А ще раніше для передачі сигналів користувалися сигнальним димом, криком, гонгом. Як виявилося, повітря – не найкращий провідник. Йому на зміну прийшла електрика, яка спочатку була використана у телеграфі, а пізніше – у телефоні. Перший аналог телефону був винайдений в 1860 році, а першу телефонну лінію запустили в Бостоні 17 років потому.

Розмова з використанням радіоканалу відбулася в 1950 році, але поширення подібний вид зв'язку отримав лише через два десятки років після розробки концепції роумінгу. Поява мобільних телефонів датована 1980-ми роками. У 2000 році завдяки появі стандартів GPRS та UMTS стало можливим впровадження мобільного інтернету 3G. І тільки після цього почали використовувати IP телефонію - це технологія для оцифрування голосових сигналів та їх передачі через інтернет.

Інтернет-телефонія – особливості та переваги

Якщо пояснювати просто, подібний вид телефонії є дзвінками через інтернет. Ця технологія зв'язку набула великого поширення, у 2024 році кількість користувачів перевищує 3 мільярди людей.

Айпі телефонія відрізняється від користування звичайним телефоном такими перевагами:

  • зниженням витрат на комунікації;
  • високою якістю зв'язку;
  • можливістю розширення;
  • мобільністю.

При необхідності можливе підключення додаткових функцій: переадресації дзвінків, автовідповідача, готових інтеграцій, відеоконференцзв'язок та ін. Дуже зручно, що кількість ліній можна збільшити будь-якої миті та для цього не потрібне прокладання додаткових комунікацій.

Айпі телефонія – протоколи та обладнання

Надсилання та отримання сигналів мережею, як і будь-які мережеві рішення, відбувається за певними правилами, які називаються інтернет-протоколом. В ІП телефонії вони необхідні, щоб перетворити голосовий зв'язок у пакети даних, передати їх та отримати. Зазвичай користуються такими протоколами:

  • SIP. Застосовується, щоб встановити сеанс між декількома користувачами, змінити його і завершити. Перевага полягає в тому, що протокол ґрунтується на тексті. Завдяки такому рішенню спрощується процес усунення несправностей. SIP-повідомлення призначені для ініціації учасників виклику та способів зв'язку через IP-мережу. Після того, як буде завершено обмін встановлювальними повідомленнями, відбудеться перемикання на використання іншого протоколу.
  • Н.323. Призначення протоколу – встановлення, керування та завершення мультимедійного сеансу. Ним не лише визначається базова модель виклику, а й виконується низка додаткових послуг. Слід враховувати, що протокол є бінарним, складнішим з технічного погляду.
  • RTP. Є стандартним пакетним форматом для передачі через інтернет аудіо та відео. Його часто використовують комунікаційні та розважальні системи. Протокол працює з RTCP. Перший займається передачею медіапотоків, а другий – відстеженням статистики передачі та її якості.
  • RTCP. Призначений для надсилання пакетів керування абонентами, які беруть участь у конкретному виклику. Протокол займається передачею інформації та статистики, наприклад, джиттера, кількості пакетів, і навіть часу приймання-передавання.
  • SDP. Використовується для визначення параметрів для обміну мультимедіа.

Необхідне обладнання

Цифрова телефонія зовні виглядає як класичний телефонний зв'язок, але при цьому вона має широкий набір можливостей від сучасних програм. Потрібне використання спеціального обладнання:

  • шлюзів VoIP;
  • телефонних адаптерів;
  • IP-телефонів.

Для переговорів можна скористатися аналоговим телефоном з адаптером, комп'ютером із гарнітурою, IP-телефонами, мобільним телефоном.

Цифрова телефонія – як влаштована безпека?

Що таке IP телефонія? Простіше кажучи, це зв'язок через інтернет. Звісно ж, існує низка загроз, які перераховуємо нижче:

  • реєстрація чужого терміналу;
  • заміна абонента;
  • перехоплення та перенаправлення трафіку;
  • підробка голосових повідомлень тощо.

Способи захисту мереж діляться на кілька рівнів. Для організації захисту користуються системами виявлення та запобігання атакам. Ці системи проводять моніторинг локальних мереж та розмежовують доступ до інфраструктури. Крім того, фахівці використовують протоколи шифрування, організовують заходи щодо забезпечення безпеки використання пристроїв.

Для того, щоб унеможливити прослуховування дзвінків, VPN мережі використовують шифрування трафіку. Всі дані, що транспортуються, - з унікальними кодами шифрування, для читання яких знадобиться ключ.

IP телефонія – це майбутнє комунікацій

У бізнесі телефонія, яку використовує бездротова мережа, вже є звичною. IP телефонія в Україні активно розвивається, їй віддають перевагу дедалі більше компаній. За її допомогою зменшуються витрати на зв'язок, у працівників з'являється можливість віддаленої роботи, підвищується ефективність бізнес-процесів. При цьому не потрібна побудова локальних мереж, достатньо лише правильно налаштувати обладнання. IP телефонію розвивають не тільки в Києві, вона доступна в будь-якому місті. Для її використання достатньо під'єднати інтернет з високою швидкістю.

Поширені запитання

  1. Що таке IP телефонія і як вона працює?

IP телефонія – технологія, згідно з якою передача голосової інформації здійснюється через Інтернет.

  1. Які переваги має IP телефонія порівняно з традиційною телефонією?

Цей вид зв'язку має велику кількість переваг: економія, спрощення віддаленої роботи, функціональність, просте підключення.

  1. Яке обладнання необхідне для впровадження IP телефонії?

Потрібно придбати шлюзи VoIP, телефонні адаптери, IP-телефони.

  1. Як забезпечити високу якість зв'язку при використанні IP телефонії?

Щоб покращити якість зв'язку, працівники користуються перемаршрутизацією, резервуванням ресурсів каналу та пріоретизацією трафіку.

  1. Які кроки необхідно зробити для впровадження IP телефонії у бізнесі?

Потрібно виконати кілька кроків:

  1. Підключення інтернету та перевірка швидкості з'єднання.
  2. Визначення завдань телефонії та бюджету.
  3. Вибір обладнання.
  4. Налаштування та підключення телефонії.
Читати також: Відеоконференцзв'язок (ВКЗ)

Замовте консультацію

Залиште ваші контакти і ми з радістю допоможемо визначити та вирішити ваші проблеми в сфері інформаційних технологій.